Tuesday 30 June 2015

STUDY

Wachhaa, so rini nak ceritakan sikit skrg ne dah extend study kt MSU Shah Alam, actually cerita dia camne. Sebelum ne discuss dengan counselor( counselor kt msu ne mksudnye counselor registration subject) dengan tarikh kemasukan bgi pertukaraan course. Then supposed nak msuk this August, but end up kena masuk November. Sebab ape aahh ne lah masalahnye. Rupanye tukar course ne cerewet skit caranya. bnyak sngt ragam. Mula kena pay rm20 for id change so pgi la dkt admin then isi borang kena pgi lak kt account department. Afther payment dpt resit pgi balik dekt admin.

Admin terang la skrg ne dah bole masuk study semua than bole register subject semua. Then saya bgitau yg saya nk msuk bulan August. So admin say yang saya kena pegi discuss dengan Mentor faculty saya ne. Terpinga-pinga jgak sbab xtau mentor sape. Then secara gigih pergilah jumpe Mentor.

Sampai dekt Mentor, ahh sudah cerita lain pulak kuar. Mentor tanye kenapa saya xisi borang data? Then saya jawab mmg xdpt any borang data just dpt borang untuk tukar course je. Sebelum semua ne happen saya kena isi ada satu borang yg dipanggil Program transfer, ni semua bole ambik dekat admin department then diorg akn terangkan procedurenye. Mula2 kena dptkan cop dekat faculty lama then baru pgi dkt faculty baru lepas tu send balik dekat Admin department then kena wait 1 week untuk jawapan sama ada lulus or not. Leceh kan mcm2 ragam.

Berbalik pada Mentor tadi, then saya pun terpinga-pinga lagi disitu. Haaha xfaham mana satu lah nak follow, yang counselor ckp lain, yang admin ckp lain then yg mentor cakap lain. So dekat Mentor dia bgi subject kena registration then dia ckp arini last day for subject registration. WHAT!!!!!!!!!!! dalam hati saya lah ehhee. Then saya tanye la sye ne nak join this program bulan August sebab dah refer dgan counselor. So Mentor ckp mmg xbole sbab dlm pengajian program ne skrg berlangsungnye Longsemester, so kalau xnak masuk this bulan kena end up masuk another long semester that should be happen on November.

Actually bukan xnak register pada ritu tp mcm rushing sngt then terkerjut jgak ialah Mentor ckp class dh termiss 2 week so dia ckp xpe masuk je. Dlm pemikiran kita ne dah la attendant tu diambil kira, then assigment pun mesti dah diberikan so mmg 2 week to sngt la penting. So saya ckp saya hold on dulu perkara ne sbab nak discuss balik dengan counselor dan admin. Then pgi kt counselor cerita la detail2 ne semua then counselor call mmg kena join November jika xnak register today. Humr  bnyak nk difikirkan.

1st thing nak fikir ialah kite ne ulang alik belajar. Sebelum ne short sem okeylah but now dah long sem tiap2 hari da class. Supposed time short sem tu nak carik bilik tp still xda rezeki. Ya Allah susahnye time tu. Now pikir masak2 xpe la biar la lambat so end up masuk November. Pegi balik kt admin sbab nak isi borang Differ / Extend then admin ckp kena pgi balik kt Mentor sbab bole buat tru online. What!!! penat  tau time tu rushing sebab jumaat kan, dan diri ne pun dah rasa berat nak belajar kt situ.

Now skrg ne dok belek2 university semua mcm dh terlepas upu. But ada satu university ne UIA(university islam antarabangsa) sebab ada minat dengan course Bachelor in landscape Architecture or Bachelor applied art and science iaitu Interior Design. Sekarang ne nak call nak tanye kemasukan, entry requiment semua la dan kemasukan tgok mcm september. Xtau la sama ada bole masuk or kena jugak tru UPU. Doalah semuanye baik2.

Dilema jgak ialah umur pun dah meningkat xmcm dulu lgi. Makin meninggkat makin terhad untuk belajar secara penuh.



No comments:

Post a Comment